Platební infrastruktura je osvědčeným nástrojem pro věrnostní programy obchodních řetězců. Podobně může sloužit městu pro věrnostní programy občanů.
Bezhotovostní platby kartami nastartovaly enormní růst v oblasti rozvoje akceptační sítě bankovních karet (MasterCard, Visa). Bankovní, nebankovní věrnostní, tankovací, dopravní, slevové a jiné typy karet se staly nedílnou součástí našich každodenních životů. Různé typy karet nebo jejich nosičů používáme na platebních terminálech (POS) nejen pro platbu. POS terminály, které tyto operace zpracovávají, si našly uplatnění v oblastech, kde je potřeba bezpečná, rychlá a prověřená akceptační síť pro různé typy karetních operací. Přestože tyto terminály byly primárně určeny pro platby, nachází si své místo i v dalších odvětvích, jako jsou vstupy, identifikace osob, veřejná doprava, zdravotnictví, různé aplikace ve státní správě aj.
Významným způsobem se změnily nároky lidí na běžný život, na technologie a jejich využití. Chceme věci jednoduché a nejlépe hned. Proto je technologie, kterou lidé již jednou akceptovali, vhodná pro další rozšíření, a to nejen v oblastech, jako jsou tradiční obchody (např. pro elektronickou evidenci tržeb), ale i pro rozvoj konceptu smart city.
Bezkontaktní bankovní nebo jiný typ karty má dnes téměř každý (ke konci roku 2015 bylo v České republice vydáno více než 8 milionů bezkontaktních platebních prostředků) a většina s nimi umí obratně zacházet. „Pípání“ má svou velkou oblibu nejen u tradičních obchodníků, kde dochází ke kontaktu s prodavači, ale i v samoobslužných kioscích. Běžnou součástí našich životů se staly nákupy na trzích, platby za taxi, letenky, městskou i meziměstskou veřejnou dopravu, pomocí automatů. Na stovkách míst lze v ČR zaplatit za kávu, nápoj, občerstvení, jízdenku, parkovací lístek nebo zboží v e-shopu pouhým přiložením bezkontaktní platební karty k POS terminálu. Proces je dokonce rychlejší než hotovostní platba, zákazník nepotřebuje kapsu plnou mincí a obchodník výrazně snižuje náklady na zpracování hotovosti.
Ingenico Group jako světový lídr v platebních technologiích dodává svá řešení do všech oblastí, kde je požadována platba. Tradiční nebo mobilní POS terminály a samoobslužné kiosky jsou ideálním řešením, které běžnému zákazníkovi ušetří spoustu času. A právě proto stojíme nyní před otázkou – jak moc těžké bude naučit lidí „pípat“ na dalších místech, případně naučit je platit bankovní kartou trochu jinak, třeba jako za mobilní služby. Co to pro nás znamená, že nemusíme platit předem, ale až poté, co využijeme službu? Jako reálný případ lze uvést situaci, kdy přijedu na parkoviště, zvedne se závora a já bez problémů zaparkuji. Když odjíždím, přiložím pouze bankovní kartu ke čtečce u závory a opouštím parkoviště bez nutnosti vozit ve schránce automobilu dostatečný počet mincí pro parkovací automat, neboť POS zprostředkuje platbu přes mobil či internet (e-commerce nebo m-commerce).
V Ingenico Group jsme přesvědčeni, že infrastruktura vybudovaná pro bankovní platby se bude v budoucnu rozšiřovat do dalších oblastí, a to právě díky své bezpečnosti, robustnosti a jednoduchosti.